Mediamateriaalin tuottaminen markkinointiin

Työharjoittelussa suoritettava näyttö media-alan ja kuvallisen ilmaisun tutkintoon.

Näyttötyönäni Sparkling Consultingilla suunnittelen yritykselle brändin mukaisia somepohjia, jotka helpottavat julkaisuprosessia ja takaavat yhtenäisen visuaalisen ilmeen eri sosiaalisen median alustoilla. Julkaisen myös somekanaviin materiaalia, tuotan tekstiä postauksiin sekä blogi teksteihin.

Julkaisuprosessi: suunnittelen, ajoitan ja julkaisen sisältöä eri sosiaalisen median kanavissa, kuten Instagramissa, Facebookissa ja LinkedInissä.

Tämä projekti on tarjonnut minulle mahdollisuuden kehittää taitojani niin visuaalisessa suunnittelussa kuin sisällöntuotannossa ja markkinoinnissa. Olen oppinut hyödyntämään erilaisia digitaalisia työkaluja sekä ymmärtänyt paremmin, miten suunnitella sisältöä, joka puhuttelee ja sitouttaa yleisöä.

Somepohjien suunnittelu

Instagram-pohjat on toteutettu Hiilinielurekisteri -asiakkaalle, ja niiden suunnittelussa on painotettu selkeyttä ja yhtenäisyyttä asiakkaan brändin mukaisesti. Pohjissa on käytetty Hiilinielulla jo ennestään olemassa olevia kuvia.

Suunnittelussa käytin Hiilinielun graafista ohjeistusta värien ja fonttien valinnassa. Pohjien visuaalinen ilme tukee viestin välittymistä ja auttaa luomaan johdonmukaisen ilmeen Hiilinielun sosiaalisessa mediassa.

Somejulkaisuja

Olen tuottanut somejulkaisuja IP Heikkilälle. Julkaisujen tavoitteena oli vahvistaa brändin näkyvyyttä ja sitouttaa asiakkaita eri sosiaalisen median kanavissa, kuten Instagramissa, Facebookissa ja LinkedInissä. Julkaisuissa noudatettiin IP Heikkilän brändiohjeistusta ja visuaalista ilmettä, jotta brändin ilme säilyisi kaikissa kanavissa.

Käytin aiemmin suunniteltuja pohjia, jotka sisälsivät IP Heikkilän visuaaliset elementit, kuten värit, fontit ja logon. Näin varmistettiin, että julkaisujen ilme oli aina brändin mukainen.

Julkaisujen aikataulutus tehtiin siten, että IP Heikkilän sosiaalinen media pysyi aktiivisena ja ajankohtaisena. Käytin työkaluja, kuten Facebookin ja Instagramin omaa julkaisuaikataulutusta, optimaalisten julkaisuaikojen saavuttamiseksi.

Julkaisuihin olen päässyt itse ottamaan kuvat sekä tekemään lyhyitä tekstejä.

Rekrymarkkinointia

Tein IP Heikkilän rekrymarkkinointiin materiaalia. Tein IG ja FB tarinan, julkaisun sekä reelsin. Julkaisujen ilme pidettiin yhtenäisenä.

Video IP Heikkilän Instagramiin

Teimme videon IP Heikkilän Instagramiin. Videon tavoitteena oli herättää kiinnostusta ja houkutella toiminimiyrittäjiä IP Heikkilän laajentuvaan toimintaan. IP Heikkilä etsii aktiivisesti alihankintapalveluja, ja videolla tuotiin esille, miten yhteistyö heidän kanssaan voi hyödyttää pienyrittäjiä.

Blogi julkaisuja

Olen ollut mukana kirjoittamassa kolmea blogiartikkelia IP Heikkilälle heidän verkkosivulleen, sekä ottanut ja käsitellyt niihin kuvat. Blogiartikkelit olivat keskeinen osa yrityksen sisällöntuotantoa, niiden tavoitteena oli vahvistaa brändin näkyvyyttä, tarjota arvokasta tietoa asiakkaille ja edistää SEO-strategiaa.

Blogiartikkelit ovat parantaneet IP Heikkilän verkkosivujen sisältöä ja lisänneet niiden houkuttelevuutta asiakkaille. SEO-strategian hyödyntäminen artikkelien kirjoittamisessa on myös tuottanut tuloksia hakukonesijoituksissa. Artikkelien suunnittelu ja toteutus vahvisti ymmärrystäni siitä, kuinka sisällöntuotanto tukee markkinoinnin ja asiakasviestinnän tavoitteita.

Asiakasiltaan sähköpostikutsun suunnittelu

Suunnittelin ja toteutin asiakaskutsun IP Heikkilälle. Kutsun visuaalinen ilme oli suunniteltu brändin ohjeistuksia ja tavoitteita noudattaen, varmistaen että materiaali erottui ja oli helposti lähestyttävää kohderyhmälle.

Kutsun suunnittelussa otin huomioon muun muassa asiakastapahtuman luonteen ja halusin luoda kutsusta houkuttelevan sekä informatiivisen. Käytin visuaalisia elementtejä, kuten Kärppien ja IP Heikkilän brändivärejä, sekä kuvia tapahtumapaikasta, jotta kutsu heijastaisi tapahtuman tunnelmaa. Tavoitteena oli herättää asiakkaan kiinnostus ja lisätä osallistumista tapahtumaan.


Optimointi ja vaikuttavuuden seuranta

Projektieni aikana olen hyödyntänyt erilaisia mittaustapoja ja analyysityökaluja, jotka ovat olennaisia digitaalisen markkinoinnin optimoinnissa.

Näitä ovat esimerkiksi:

Sosiaalisen median analytiikka (esim. META Business suite & instagramin oma seuranta.) Seurasin julkaisujen näyttökertoja ja sitoutumisastetta. Näiden tietojen avulla optimoitiin julkaisujen sisältöä ja ajoitusta maksimaalisen vaikuttavuuden saavuttamiseksi.


Oppiminen

Kehitin taitojani visuaalisessa suunnittelussa, projektinhallinnassa ja asiakkaan tarpeiden ymmärtämisessä. Opin hyödyntämään digitaalisia työkaluja monipuolisesti ja suunnittelemaan sisältöä, joka puhuttelee kohderyhmää.

Lähetä

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä lomakkeella tai soittamalla o442394590

Pyrin vastaamaan viesteihin mahdollisimman pian, 1 - 3 arkipäivän kuluessa

Kiitos yhteydenotosta!

Seuraa: